Det andra födelsedagskortet jag har gjort denna vecka med min egen coctaildrickande tjej som motiv, denna gång i lite andra färger men med samma mönstrade papper som huvudbakgrund.
Visar inlägg med etikett Paulas design. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Paulas design. Visa alla inlägg
torsdag 22 mars 2012
tisdag 20 mars 2012
Skål!
Det är många födelsedagar så här års, men tyvärr har jag inte haft så mycket tid som jag skulle vilja för att göra fina födelsedagskort. Hur som helst är det här det första av två kort där jag har använt min egen stämpel med en coctailbrud.
torsdag 16 februari 2012
Parabéns Avó
Min farmor fyller år idag, jag gjorde ett kort i sobra färger som jag tror att hon kommer gilla, stämpeln är ju min egen design, och pärlhalsbandet är gjort med Liquid Pearl.
måndag 23 januari 2012
On demand!
Mitt allra första beställningsjobb fick jag förra veckan - jag blev ombedd av svägerskan att göra ett kort till tjejen som satt ihop dansprogrammet och koreografin till lokalrevyn här i stan. Jag har ingen stämpel med dansmotiv men tänkte att min egen 20-talsdiva nog kunde duga. Och innan jag hann tänka efter var hela kortet alldeles chockrosa :-)
I'm entering the Anything goes challenge at I ♥ ProMarkers and the All you need is love challenge at Cupcake Craft Challenges.
I'm entering the Anything goes challenge at I ♥ ProMarkers and the All you need is love challenge at Cupcake Craft Challenges.
måndag 9 januari 2012
20's diva
Min kära svägerska fyllde år igår och eftersom hon just nu har fullt upp med lokalrevyn tänkte jag att en riktigt tjusig tjej skulle passa på hennes födelsedagskort. Tjejen i fråga har jag ritar själv och låtit göra stämpel av.
På sistone har både Cattie och Ulrica gjort snygga Center Fold Cards, jag blev sugen att prova på den vikningen, jag med. Och inspirerad av ett annat Cattie-kort beströdde jag alstret med pärlor på slutet!
Fjädern kommer från en prydnadskudde i soffan... Och för att få till den lyxiga champagnekänslan i glaset använde jag guldfärgat glitter glue, och halsbandet är förstås gjort av Luquid Pearls. Pappren är från Anna Lee och Websters, kantstansen från Martha Stewart.

På sistone har både Cattie och Ulrica gjort snygga Center Fold Cards, jag blev sugen att prova på den vikningen, jag med. Och inspirerad av ett annat Cattie-kort beströdde jag alstret med pärlor på slutet!
Fjädern kommer från en prydnadskudde i soffan... Och för att få till den lyxiga champagnekänslan i glaset använde jag guldfärgat glitter glue, och halsbandet är förstås gjort av Luquid Pearls. Pappren är från Anna Lee och Websters, kantstansen från Martha Stewart.

söndag 30 oktober 2011
Yes - it's your birthday!
Hipp hipp hurra för Cattie idag! Hoppas att detta kort kom fram i tid och att det gladde mottagaren :-)
tisdag 25 oktober 2011
Egna stämplar!
Såååå superduperspännande - jag har beställt några egna och personliga stämplar hos Sweetish, två med helt egna motiv och så en liten handgjort av-stämpel med färdigt motiv. Hoppas hoppas hoppas att det blir bra (för det var inte billigt...)!
torsdag 17 februari 2011
Coffee and cream
This week's challenge over at Passion for Promarkers is "Coffee and Cream". Since I don't drink coffee and all my coffee stamps are elsewhere at the moment I decided to go with the colour scheme. But I couldn't really find a stamp in my stash that worked with the idea I had in mind so I decided to draw my own image. Not bad for a first try, huh? ;-)
Close-up before I added the stamped swirls framing the image:
Colouring: ProMarkers, accented with some
glitter glue and framed by chalks, stamped swirls and inked edges
Papers: DCWV The Sweet stack and Matchmakers brights
Border punch: Fiskars
Ribbons and pearls
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




