Visar inlägg med etikett Bäbiskort. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bäbiskort. Visa alla inlägg

torsdag 11 augusti 2016

Soligt bäbiskort

En ny liten världsmedborgare välkomnas med ett sensomrigt varmgult kort med favoritskissen - en barnvagn.
 

måndag 1 oktober 2012

Baby stroller

I've made a card for a new baby using a great stroller template I got from a magazine a while back. Since it's a baby card I used soft colours, but I was thinking it might be cool to do another card, using the same template, in bright colours. Hmmm, something to remember 'til next time...

I'd like to enter the Cupcake Craft Challenge "Think Pink" with my baby card.


fredag 10 augusti 2012

Bäbiskort

Jag har försökt mig på att göra en egen variant av det ljuvligt söta bäbiskort som jag såg i en scraptidning. Det är en bäbis på gång i bekantskapskretsen, så förhoppnings får jag snart nytta av det! :-)

torsdag 31 maj 2012

Till en liten prinsessa

Det här kortet är tänkt till en liten prinsessa på hennes dopdag - och det är scrapliftat från ett av Catties tidigare verk (hon skulle antagligen inte alls göra ett så simpelt kort idag) men jag gillar just det enkla med det här kortet.

Passar perfekt till Cupcake challenges tema denna vecka, royalty :-)


onsdag 12 oktober 2011

A star is born

A little star is born and of course he and his parents should have a card, even if it was done in a hurry to be done in time... I'm entering the Allsorts Bear challenge.

onsdag 28 september 2011

Babykort till Bea

En liten Bea är född och hennes mamma - som älskar allt som är rosa och glittrar - kommer säkert att uppskatta åtminstone färgvalen på detta kort!

Stämpel: Adam Pescott (gratis gåva från Cardmaking & Papercraft)
Papper: från ett babystack som jag inte minns märket på,
pappret med baby-ord på är från DCWV Nanas Nursery
Färgläggning: ProMarkers
Bordstans: Fiskars
Rosa Organzaband, pärlor och Tilde-hjärtan från Panduro
Bokstäverna är stämplade och embossade i Pink Glitter

I'm entering the Cupcake Craft Chanllenge "If you go down to the woods today...(use a teddy bear)"

måndag 15 augusti 2011

I'm back!

Efter en lång och välförtjänt semester är jag återigen tillbaka i verkligheten - och vid mitt pysselbord (som jag för övrigt har fixat till lite ytterligare med nya fina rosa prickiga boxar och annat för att hålla ordning på redskapen)! Mitt första alster är ett bäbiskort till en liten Holger som kom till världen i somras. Ville inte ha ett super pojkigt blått kort utan valde aprikos och mintgrönt som basfärger istället, rätt så nice kombination tycker jag! Hoppas Hogges föräldrar blir glada hur som helst.

onsdag 23 februari 2011

Bäbislycka

Har gjort ett litet kort till en vän som ska få en liten bäbis. Kortet är scrapliftat från ett kort som jag såg på en scrapblogg för evigheter sen och som jag nu inte alls kommer ihåg var det var, tyvärr. Men jag gillar det! Dessutom är det rätt så snabbscrappat, men ändå gulligt i alla sin enkelhet (det kanske är därför jag gillar det).

Ramen är utskuren från ett härligt blommönstrat papper i DCWV Nana's nursery baby girl. Från ett annat papper i den stacken har jag klippt ut den prickiga klänningen. Jag har klippt ut en tröja på ett mönstrat papper från Sei Happy day, och de blå strumpurna är av blå cardstock. Lite twine fick utgöra en tvättlina och efter lite pyssel med häftkuddar så var kortet färdigt - volià!


tisdag 23 november 2010

Första bilden

Det här kortet gjorde jag till lilla Lova som kom till världen för några veckor sen.